렘브란트
2011.06.15 11:54

렘브란트 - 책상 앞에 앉은 성 바울

조회 수 1171 추천 수 0 댓글 0
?

단축키

Prev이전 문서

Next다음 문서

크게 작게 위로 아래로 댓글로 가기 인쇄
?

단축키

Prev이전 문서

Next다음 문서

크게 작게 위로 아래로 댓글로 가기 인쇄

책상 앞에 앉은 성 바울(St Paul at his Writing-Desk)

1629-30, Oil on wood, 47 x 39 cm, Germanisches Nationalmuseum, Nuremberg

In this painting the light and shadow are closely interwoven. A fluctuation from the one to the other takes place, producing a tenebrous atmosphere, full of mysterious effect. But more than this is achieved: by the fluctuating light the figure is expressly connected with the surrounding space, and the space itself is drawn into the representation. It becomes a vibrant, living medium. Space and figure in Rembrandt's art now share one inseparable existence and are equally expressive. At this point of his development Rembrandt was already able to use chiaroscuro to give the atmosphere both a visual and a spiritual meaning.

Throughout his career, chiaroscuro remained his most powerful means of expression. Of course, there are other important features of his art: his colouristic treatment, his compositional devices; but in a way they are all subordinated to, or in any case co-ordinated with, his chiaroscuro.


  1. 한국화가 문 순

  2. 카라바조 - 배신당하는 예수 그리스도

  3. 한국화가 문 순

  4. 돌아온 탕자

  5. 렘브란트 - 갈릴리호수의 풍랑과 예수

  6. 다락방 표지 성화로 본 구약

  7. 정윤철의 성경삽화 02

  8. 다락방 표지 성화로 본 예수의 생애 01

  9. 정윤철의 성경삽화 01

  10. 운보 김기창 섹션 설명

  11. 카라바조 - 의심하는 도마

  12. 정윤철의 성경삽화 03

  13. 성지의 향기

  14. 제3의 성지로 가는길

  15. 카라바조 - 성 마태의 소명

  16. 카라바조 - 세례자 요한의 목을 들고 있는 살로메

  17. 렘브란트 - 예수를 십자가에서 내림

  18. 아기 사무엘

  19. 카라바조 - 목 잘린 세례자 요한

  20. 렘브란트 - 돌아온 탕자

  21. 렘브란트 - 책상 앞에 앉은 성 바울

Board Pagination Prev 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 19 Next
/ 19