렘브란트
2011.06.15 11:54

렘브란트 - 책상 앞에 앉은 성 바울

조회 수 1171 추천 수 0 댓글 0
?

단축키

Prev이전 문서

Next다음 문서

크게 작게 위로 아래로 댓글로 가기 인쇄
?

단축키

Prev이전 문서

Next다음 문서

크게 작게 위로 아래로 댓글로 가기 인쇄

책상 앞에 앉은 성 바울(St Paul at his Writing-Desk)

1629-30, Oil on wood, 47 x 39 cm, Germanisches Nationalmuseum, Nuremberg

In this painting the light and shadow are closely interwoven. A fluctuation from the one to the other takes place, producing a tenebrous atmosphere, full of mysterious effect. But more than this is achieved: by the fluctuating light the figure is expressly connected with the surrounding space, and the space itself is drawn into the representation. It becomes a vibrant, living medium. Space and figure in Rembrandt's art now share one inseparable existence and are equally expressive. At this point of his development Rembrandt was already able to use chiaroscuro to give the atmosphere both a visual and a spiritual meaning.

Throughout his career, chiaroscuro remained his most powerful means of expression. Of course, there are other important features of his art: his colouristic treatment, his compositional devices; but in a way they are all subordinated to, or in any case co-ordinated with, his chiaroscuro.


List of Articles
번호 분류 제목 글쓴이 날짜 조회 수
공지 문순 한국화가 문 순 2007.10.11 6491
375 문순 휘장_새롭고 산 길 2007.10.10 421
374 정윤철 회당장 야이로의 간청 2007.10.09 490
373 정윤철 회당에서 가르치시는 예수 2007.10.09 506
372 기타 황금송아지 찬양 2007.10.11 460
371 문순 화해의 십자가 예수 2007.10.11 597
370 정윤철 홀로 기도하시는 예수 2007.10.09 380
369 정윤철 혈루증 여인 2007.10.09 465
368 문순 할 머 니 VI 2007.10.10 464
367 문순 할 머 니 V 2007.10.10 460
366 문순 할 머 니 IV 2007.10.10 424
365 문순 할 머 니 III 2007.10.10 411
364 문순 할 머 니 II 2007.10.10 470
363 문순 할 머 니 I 2007.10.10 446
362 문순 할 머 니 2007.10.10 588
361 문순 한국화가 문 순 2007.10.11 6491
360 기타 한국의 성탄 2007.10.11 597
359 오토딕스 하늘 나라에서 가장 큰 사람 2007.10.01 507
358 김영주 풍랑을 잔잔케 하시.. 2007.09.30 605
357 오토딕스 폭풍을 잔잔케 하심 2007.10.01 440
356 와타나베 탕자 2007.10.08 495
Board Pagination Prev 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 19 Next
/ 19